Διάφορα

  ΛΙΜΠΕΡΟ ΒΟΛΕΙ  LIBERO  VOLLEY

LIBERO VOLLEY🇬🇷 Ειδήσεις,Αγώνες,Αποτελέσματα,Βαθμολογίες

Βόλεϊ - Προτάσεις για να μη χαθεί ότι αγαπάμε…


Είδαμε μερικά από τα σημαντικότερα προβλήματα… σε προηγούμενο άρθρο που αναρτήθηκε (https://liberolvolley11.blogspot.com/2024/08/blog-post_15.html ) και καλώς  πολλοί αναγνώστες του site σας, ζήτησαν και προτάσεις…

Προτάσεις και λύσεις όμως υπάρχουν; Γιατί σωστά λένε πολλοί, οι διαπιστώσεις είναι πιο εύκολες από τις προτάσεις… ωστόσο ναι… υπάρχουν και προτάσεις σε επίπεδο ομοσπονδίας αλλά και συλλόγων, έστω και αν δεν είμαστε οι πιο αρμόδιοι και ειδικοί να μιλάμε αυτή τη στιγμή.

Για να δούμε λοιπόν…

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το ελληνικό βόλεϊ, μπορούν να προταθούν οι εξής λύσεις:

1. Οικονομική στήριξη – χορηγίες – Στρατηγικές συνεργασίες

   - Αναζήτηση χορηγών: Δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών με επιχειρήσεις για την εξασφάλιση χορηγιών.

Τι εννοούμε λέγοντας στρατηγικές συνεργασίες;

-  Συνεργασίες με μεγάλες επιχειρήσεις:

  • Τράπεζες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα: Οι τράπεζες συχνά αναζητούν ευκαιρίες για θετική προβολή μέσω του αθλητισμού και μπορούν να προσφέρουν σημαντική οικονομική στήριξη.
  • Εταιρείες μεγάλες ή μικρότερες: Συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες όπως οι τηλεπικοινωνίες, οι τεχνολογικές εταιρείες, και οι κατασκευαστικές αλλά και μικρότερες εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν σημαντικά ποσά. Ωστόσο όλες αυτές οι εταιρείες θέλουν ιδιαίτερα προσέγγιση και χορηγικό πλάνο.

-  Συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις:

  • Επιχειρήσεις λιανικής πώλησης: Τοπικά καταστήματα και αλυσίδες λιανικής μπορούν να γίνουν χορηγοί, προσφέροντας χρηματοδότηση σε αντάλλαγμα για προβολή.
  • Εστιατόρια και ξενοδοχεία: Συχνά οι τοπικές επιχειρήσεις στον τομέα της φιλοξενίας ενδιαφέρονται για τη χορηγία τοπικών αθλητικών ομάδων για να προσελκύσουν πελάτες.

-  Συνεργασίες με αθλητικές εταιρείες:

  • Εταιρείες αθλητικού εξοπλισμού: Συνεργασίες με κατασκευαστές και πωλητές αθλητικού εξοπλισμού, μπορούν να παρέχουν τόσο οικονομική στήριξη όσο και υλικό εξοπλισμό σε άλλες τιμές όταν πωλούν σε πολύ μεγάλες ποσότητες. Για παράδειγμα αν θες να αγοράσεις μπάλες σαφώς και αγοράζοντας 1000 μπάλες θα πετύχεις καλύτερη τιμή από το να αγοράσεις 20 μπάλες. Τα τελευταία χρόνια οι αθλήτριες και αθλητές του βόλεϊ δεν έχουν πάρει ούτε «κάλτσα»…
  • Αθλητικά καταστήματα: Τοπικά και εθνικά καταστήματα αθλητικών ειδών μπορεί να είναι πρόθυμα να χορηγήσουν ομάδες βόλεϊ.

Οι σύλλογοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν ότι μπορούν από τα παραπάνω… ωστόσο σε επίπεδο ενώσεων ή ακόμα και ομοσπονδιών τα αποτελέσματα θα είναι μάλλον καλύτερα, αφού δημιουργούνται οικονομίες κλίμακος άρα και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και από τις δύο πλευρές (επιχειρήσεις – ωφελούμενοι)

- Συνεργασίες με μέσα ενημέρωσης:

  • Τηλεοπτικά δίκτυα - ραδιοφωνικοί σταθμοί - Εφημερίδες και διαδικτυακά μέσα: Συνεργασίες για την τηλεοπτική και ραδιοφωνική μετάδοση των αγώνων, που μπορούν να φέρουν έσοδα από διαφημίσεις και να αυξήσουν την προβολή του αθλήματος. Συμφωνίες για την κάλυψη των αγώνων και των δραστηριοτήτων των ομάδων. Στις περισσότερες πόλεις υπάρχουν πλέον ιδιώτες, εταιρείες ή ακόμα και οι ίδιοι οι σύλλογοι που κάνουν online μεταδόσεις των αγώνων. Θα μπορούσαν αυτές οι online μεταδόσεις να στηρίζονται από την ομοσπονδία και γιατί όχι όταν είναι ποιοτικές μεταδόσεις, να αναμεταδίδονται σε ευρύτερα δίκτυα.

- Συνεργασίες με δημόσιους φορείς:

  • Τοπική αυτοδιοίκηση: Οι δήμοι και οι περιφέρειες μπορούν να παρέχουν χρηματοδότηση και υποδομές, βλέποντας την επένδυση στον αθλητισμό ως τρόπο προώθησης της υγείας και της ευημερίας της κοινότητας. Ωστόσο οι δήμοι και οι περιφέρειες κινητοποιούνται κυρίως από τα σωματεία ή όταν γίνονται κάποιες κεντρικές μεγάλες διοργανώσεις. Δεν εμπλέκονται σχεδόν πουθενά στην προώθηση του αθλήματος της πετοσφαίρισης έχοντας κάποιο προτεινόμενο πλάνο ενεργειών από τις ομοσπονδίες.
  • Υπουργείο Αθλητισμού: Συνεργασία με το υπουργείο για την απόκτηση επιχορηγήσεων και υποστήριξης σε εθνικό επίπεδο. Επίσης μέσω του Υπουργείου αλλά και απευθείας της ΕΕ υπάρχουν προγράμματα στήριξης του αθλητισμού (π.χ. Erasmus sports+ https://erasmus-plus.ec.europa.eu/opportunities/opportunities-for-organisations/sport-actions)

- Συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα:

  • Πανεπιστήμια και σχολεία: Συνεργασίες για την προώθηση του βόλεϊ μέσω προγραμμάτων φυσικής αγωγής και την ανάπτυξη ακαδημιών βόλεϊ. Τα πανεπιστήμια προσφέρουν στις ακαδημαϊκές κοινότητες, καλό θα ήταν με παρότρυνση των ομοσπονδιών να προσφέρουν και ευρύτερα στο άθλημα… και εκτός πανεπιστημίων (επιμορφώσεις προπονητών, επισκέψεις σε σχολεία για την προώθηση του αθλήματος, κλπ).

   - Κρατική υποστήριξη: Αίτηση για κρατική βοήθεια και επιχορηγήσεις, ειδικά για τις ομάδες που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Τα χρήματα που λαμβάνουν τα αθλητικά σωματεία από την ΕΟΠΕ είναι μηδενικά. Τα μόνα χρήματα που έρχονται στους συλλόγους από δημόσιους φορείς είναι αυτά της ΓΓΑ και αν με ρωτάτε… αυτά είναι ελάχιστα. Όλα τα έξοδα σχεδόν καλούνται οι σύλλογοι να τα καλύψουν μόνοι τους και με κάθε δυνατό τρόπο.

2. Διοικητική αναδιάρθρωση

- Εκπαίδευση διοικητικών στελεχών: Ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των διοικητικών στελεχών μέσω σεμιναρίων και προγραμμάτων κατάρτισης.

- Οι διοικητικές ικανότητες των στελεχών πρέπει να είναι ανάλογες της εποχής. Για μένα, παρά τις όσες αντιδράσεις διαβάζω, η ηλικία δεν είναι παράμετρος που πρέπει να εξετάζεται. Ωστόσο οι διοικητικές ικανότητες θα πρέπει να εξελίσσονται διαρκώς, όπως αντίστοιχα συμβαίνει και στις επιχειρήσεις.

3. Βελτίωση υποδομών

   - Ανακαίνιση και συντήρηση γηπέδων: Επένδυση στην ανακαίνιση και συντήρηση των αθλητικών εγκαταστάσεων.

   - Κατασκευή νέων εγκαταστάσεων: Δημιουργία νέων σύγχρονων αθλητικών εγκαταστάσεων όπου είναι απαραίτητο. Αυτό που λείπει κυρίως είναι προπονητήρια.

Σε πολλές πόλεις, μεταξύ αυτών και η Λάρισα όπου δραστηριοποιείται το σωματείο μας, δεν έχει προπονητήρια αρκετά για να στεγάσει τους συλλόγους όσο απαιτείται. Αυτό σημαίνει ότι γίνονται περικοπές σε ώρες προπόνησης αλλά και παροχές στα παιδιά.

4. Προώθηση και μάρκετινγκ

   - Μέσα ενημέρωσης: Αύξηση της παρουσίας του βόλεϊ στα μέσα ενημέρωσης, με έμφαση στη τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα Social media.

Αν παρατηρήσει κανείς σε άλλες ομοσπονδίες προβάλλεται χορηγούμενο υλικό στα Social Media,  με αποτέλεσμα να προβάλλεται το κατάλληλο υλικό στα «μάτια» που πρέπει.

   - Εκδηλώσεις και τουρνουά: Διοργάνωση μεγάλων τουρνουά και εκδηλώσεων για την προσέλκυση θεατών και τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από το άθλημα. Δυστυχώς τα μεγάλα τουρνουά και τα παιχνίδια των εθνικών ομάδων είναι λίγα, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες και ακόμα λιγότερες οι επιτυχίες.

5. Ανάπτυξη νέων ταλέντων

Δημιουργία και ενίσχυση ακαδημιών βόλεϊ για την ανάπτυξη νέων ταλέντων και όταν κάποιος αναφέρεται σε ενίσχυση δεν είναι κατ’ ανάγκη οικονομική.

Μερικά από τα όσα μπορούν να γίνουν είναι:

·         Εκπαίδευση και πιστοποίηση προπονητών με στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης στους νεαρούς αθλητές και αθλήτριες.

·         Συνεργασία με πανεπιστήμια για τη δημιουργία προγραμμάτων βόλεϊ και την υποστήριξη αθλητικών υποτροφιών.

·         Δημιουργία ενός δικτύου ακαδημιών σε όλη την Ελλάδα, με τη συνεργασία μεγάλων ομάδων και την ομοσπονδία.

·         Παροχή υποτροφιών και οικονομικών επιδομάτων στους ταλαντούχους αθλητές για να μπορούν να επικεντρωθούν στην προπόνησή τους χωρίς οικονομικές ανησυχίες.

·         «Αναγκαστική» συμμετοχή στα ρόστερ των ομάδων, νεαρών αθλητών από τις ακαδημίες.

6. Ανταγωνιστικό περιβάλλον

   - Εκσυγχρονισμός πρωταθλημάτων: Αναδιάρθρωση των πρωταθλημάτων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ποιότητας των αγώνων.

   - Διεθνείς συνεργασίες: Ανάπτυξη συνεργασιών με ξένους συλλόγους και ομοσπονδίες για ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών.

Έζησα μέσα στα γήπεδα το άθλημα για 27 χρόνια, έξω από τα γήπεδα σαφώς λιγότερα… ωστόσο είναι ένα άθλημα που όλοι αγαπάμε… και θέλουμε να προσφέρουμε όσο και όσοι μπορούμε ανιδιοτελώς.

Φυσικά και οι προτάσεις που περιγράφονται στο παραπάνω άρθρο δεν είναι και οι μοναδικές, όμως κάποια στιγμή, από κάπου πρέπει να ξεκινήσει κανείς μιας και σταματήσουμε την πτώση του αθλήματος που αγαπούμε…

Περουλάκης Γιάννης 
Πρόεδρος Ε.Α. Λάρισας




3 σχόλια:

  1. ΑΠΟΡΙΑ: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΤΕ ΑΠΛΩΣ ΤΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΤΗΣ ΕΣΠΕΜ;;;; Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΑΦΟΥ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΕ ΤΑ ΠΟΣΑ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΕΙΣΗΓΑΓΕ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ Κ18 ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΚΕΝΟΤΟΜΙΑ( ΟΠΩΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΑ ΤΟΝΙΣΕ) : ΧΩΡΙΣΕ ΤΟΥΣ 4 ΟΜΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΕΝΩΣΗΣ ΟΧΙ ΜΕ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ ΛΟΓΙΚΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ . ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΑ ΙΔΙΟΦΥΕΣ: :::ΟΧΙ ΜΕ ΑΠΛΗ ΚΛΗΡΩΣΗ !!! ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΛΗΡΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΩΣΤΕ ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΝΑ ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΣΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΤΟΥΣ!!!!!! ΚΑΙ ΕΝΩ ΟΛΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ (ΟΣΟΙ ΑΓΑΠΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΒΟΛΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΛΑΧΝΑ ΤΟΥ) ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ καποιοι μασουλανε δαφνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κουφάθηκα. Τί πίνετε εκεί πάνω όλοι σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Google: Καστοριά - Κιλκίς 224χλμ χ2 = 448 χλμ για εναν αγωνα Κ18 ( ουτε καν τελικη φαση). Καλά είναι δυνατον η ΕΟΠΕ εγκρίνει ολες αυτες τις ανοησίες; Και αληθεύει οτι είναι απόφαση της Γ.Σ της ΕΣΠΕΜ;;...Δηλαδή την επόμενη φορά μπορει ο πρόεδρος να εισηγηθεί την προσάρτηση στην ΕΠΟ;; ΕΛΕΟΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή